13 Temmuz 2016 Çarşamba

Phantom touch (hayalet dokunuş) sorunu


Yaklaşık iki yıldır Sony Vaio Multi-Flip ultrabook kullanıyorum. Şu ekranı arkaya katlanıp tablet gibi olanlardan (yukarıda). Gerçekten de ekranı döndürüp tablet konumuna getirdiğinizde 19 inçlik kocaman bir tablet elde etmiş oluyorsunuz. Benim gibi sürekli makale okumak durumunda olan ve kağıda çıktı almayı israf olarak gören birisi için çok ideal. Neyse!

İşte bu dizüstü bilgisayarımla son bir aydır bir sorunla cebelleşiyordum. Bilgisayar ekranında sanki gizli bir el ekrana dokunuyor ve sürekli bir yerlere tıklayarak bir şeyleri açıp kapatıyordu. Genelde de bu "el" ekranın sol alt tarafında geziniyordu. Windows'da sol altta başla menüsü olduğunu hatırlatırsam heralde orada gezinen ve sürekli bir şeylere tıklayan gizli elin ne kadar sorun çıkardığını anlatabilirim. Bilgisayar tam bir hayal kırıklığıydı benim için. Sorunla karşılaştıktan 2 gün sonra tablet özelliğinden feragat ederek dokunmatik yüzeyin sürücüsünü devre dışı bıraktım.

Bilgisayarımın iki yıllık garanti süresini doldurduğum için bir ay boyunca bu sorunun nereden kaynaklandığını araştırıp durdum ama sorunun adını koyamadığım için de bir sonuca ulaşamadım. Tam bu aramalardan ve işe yarar bir çözüm bulamamaktan bıkmış haldeyken son bir kez daha şansımı denemek istedim.

Bu sorunun üstesinden gelebilmek için bulabildiğim çoğu kaynak ya bilgisayarın değiştirilmesini ya da dokunmatik yüzey sürücüsünün yeniden yüklenmesini öneriyordu. Garanti süresini geçtiğim için bilgisayarı değiştirme imkanım yoktu. Dokunmatik yüzey sürücüsü ise günceldi (en son güncellemesini 2006 yılında almış. Sony işte!). Demin bahsettiğim son denemelerde bulduğum kaynaklar ise sorunun adını koyuyordu: Phantom touch. Yani hayalet dokunuş. Phantom touch anahtar kelimelerini bulunca çözüme ulaşmam kolaylaştı.

Phantom touch sorunu nasıl çözülüyor?

Dokunmatik yüzeyler dış etkenler, ısı, ışık, batarya dolum oranı gibi nedenlerden etkilenebiliyorlar. Bu nedenle dokunmatik yüzey kalibrasyonunun tekrar yapılması gerekiyor. Sony 2013 yılında yüzey kalibrasyon aracı yayınlamış. Model ayırt etmeksizin işe yaradığını söylemeliyim. Başka birinin de işine yarar diye paylaşmak istiyorum.

Aşağıdaki aşamaları takip et:
1. Çalışan bütün programları ve açık dosya/klasörleri kapat.
2. UNOOTH-P0112513-1082.EXE dosyasını indir ve bilinen bir yere kaydet.
3. İndirilen dosyayı mouse tıklamasıyla çalıştır. Kalibrasyon başlayacaktır.
Buradaki en önemli şey kalibrasyon sürerken hiç bir şekilde ekrana dokunmamak.
4. Klasör yeri ekranında OK tıkla.
5. Klasör yerini bul: "C:\Users\Username". "Panel Calibration Tool" klasörüne git.
6. "CalibG4" çalıştır.
7. Kalibrasyon 5 saniyede bitecektir. Bilgisayarı yeniden başlat.
8. Kalibrasyon tamamlanmıştır. Sorun çözüldü.

Bu aşamalara ek olarak kalibrasyon sürerken tavsiye edilen şeyler de var:
1. Bilgisayar fişte olmamalı ve en az yüzde 30 şarjlı olmalı.
2. Yüzeyi direkt ışıktan korumalı.
3. Kesinlikle dokunmatik yüzeye dokunulmamalı.

Bu aşamaları gerçekleştirdikten sonra, bir aylık sorunum çözülmüş, ben de tablet özelliğine tekrar kavuşmuş oldum. Ama çıkardığım dersler de var:

Ana işi bilgisayar üretmek olmayan markalardan uzak dur. Çünkü Sony kendi ana işini yapabilmek için Bilgisayar bölümünü sattı ve bir daha destek vermedi. Demin bahsettiğim sürücülerin en güncel hali 2006'ya gidiyor.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST