9 Mart 2010 Salı

Katsayı sorunsalı

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, katsayı uygulaması yerine planlanan sabit puan modelinden de yasaya uymadığı gerekçesiyle vazgeçebileceklerini açıkladı. "Benim söylediğim toplama hikayesini unutun" dedi.

Gençler bu konuda ciddi bir kafa karışıklığı içinde. Sadece gençler mi, bu işi buraya getirenler kadar bizler de öğretmenler de... Yani okuduğunu anlama kapasitesine sahip olan kimse, işin içinden çıkamıyor.

Geçen gün meslek lisesinde okuyan yeğenimle konuşmamızda, nasıl bir uygulama olacak diye sorduğumda, bu konuda hiçbir bilgilerinin olmadığını, hocalarının da kendilerine yardımcı olamadığını söyledi. Ben de ona iki hafta kadar önce YÖK başkanının açıkladığı formülü anlattım. Yani kendi alanlarında bir seçim yaptığında puanlarının sabit bir sayıyla toplanacağını, başka alandan bir bölümü seçtiklerinde ise böyle bir sabitin eklenmeyeceğini anlattım. Öyle olduğu takdirde, mesela bilgisayar bölümünde okuyan bir meslek liseli öğrenci bilgisayar mühendisliği bölümünü seçmek isterse, o sabit sayıyı telafi edecek sayıda "artık" soru çözmesi gerekecekti. Ancak bu formülden de vazgeçildi.

Yasaların neyi emrettiğini, bu formülün neden yasalara uymadığını bilmiyorum. Ancak şimdi bu kafa karışıklığının mimarları kim; bu karmaşıklığı kimler çıkardı? Bu soruların cevabını iyi vermek gerekir diye düşünüyorum...
Kaşınmayan bir yeri kaşıyarak yara haline getirenler, ortada duran bir olayı alıp sorunsallaştıranlar tabiiki iktidarda olanlardır ve yanında YÖK'tür.

Bundan sonra neler olacağını merak ediyoruz. YÖK'ün sıkışan sınav takviminden dolayı eski sisteme "bir kerelik" bile olsa dönebileceğini tahmin ediyorum.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST