15 Aralık 2009 Salı

Bütün Hastalıkları İçeren Kitap

Bundan yıllar önce, sanırım 1998 yılıydı, bir gece annem çok hastalanmıştı. Elimizden bir şey gelmiyordu. İlk müdahale olarak yapmamız gereken hiçbir şey bilmiyorduk. Bu bana çok koymuştu ve tecrübeli bir doktor olan dayıma bir istekte bulunmuştum:

"Bana içinde bütün hastalıkları içeren bir kitap verebilir misin?"

Amacım, bundan sonra olabilecek vakalarda bir şey yapabilmekti. Küçük ve basit bir istekti bu. En azından evde yapılabilecek bir "ilk müdahale" öğrenmek istiyordum. Benim bu saflığım karşısında, dayım öyle bir kitap yok demişti o zamanlar.
İki yıl sonra evden internete bağlandığımı gördüğünde bana şöyle demişti:

"Hani sen dünyadaki bütün hastalıkların olduğu bir kitap istiyordun ya, işte sana İnternet! İnternette her türlü hastalığı bulabilirsin."

O zamanlar adres satırına kendi uydurduğumuz site adlarını, böyle bir site olabileceğini umut ederek, yazdığımız için (arama motorları yoktu daha) dayımın söylediği pek anlamlı gelmemişti. Bu sözün şifresini birkaç yıl sonra çözebildim.

Dünkü Posta Gazetesi'nin haberini okuyunca bu anım aklıma geldi. Habere göre:

Bebeğini Google'la doğurttu

İngiltere’de güvenlik görevlisi Leroy Smith (29), 9 aylık hamile eşi Emma’nın (25) doğum sancıları tutunca ne yapacağını şaşırdı. Emma’nın sancıları sıklaşınca Leroy eşini hastaneye götürmeye vakit bulamadı. Internet’e girmeyi akıl eden Leroy, arama motoru ‘Google’a ‘Bebek nasıl doğurtulur?’ diye yazdı. Leroy buradan ulaştığı bir internet sitesinde verilen talimatları yerine getirerek eşini doğurtmayı başardı.

Anne ve bebeğin sağlık durumu iyi. Leroy yaşadıklarını “Hayranlık uyandıran bir tecrübe oldu” diye anlattı. Emma ise “Kocam harika bir iş çıkardı” dedi.
Böyle bir haber günümüzde artık sıradanlaşmıştır. Ancak küreselleşmeyi, bilginin gücünü anlatmaya başlamamdan dolayı, üstüne bu haberi okumak manidar oldu.

Dünyanın nasıl da küçüldüğünü, düzleştiğini ve bilgiye ulaşmanın ne kadar kolay olduğunu görüyorsunuz değil mi?

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST