2 Ekim 2009 Cuma

İkiyüz kırk

Serdar Turgut Severance Stories kitabı hakkında yazdı. Ben de özellikle Münevver Karabulut vakası gibi "kesik baş" konusu ile ilgili olduğu için merak ettim, araştırdım. Kitabın henüz Türkçesi çıkmamış. Ne zaman da çıkacağı hakkında bir bilgi bulamadım. Çıkarsa ilk alanlardan biri ben olacağım galiba. Çünkü tam da böyle bir şeyi istiyordum çoktandır.

Önce önsözü vereyim. Sonra anlatırım. Kitabın önsözünde İngilizce olarak şöyle yazılmış. Türkçeye çeviriyorum:

" *Başın kesilmesinden sonra, bir buçuk dakikalık bir bilinçlilik halinin kaldığına inanılıyor.

*Duyguların had safhada olduğu zamanlarda, insanlar dakikada 160 kelime konuşabilirler.

Görünürde birbirinden ilgisiz iki bilginin kesişmesinden esinlenilen bu kitabı Pulitzer ödüllü yazar Robert Olen Butler kaleme aldı. Tam tamına 240 kelimelik 62 küçük hikayeden oluşuyor. Hikayeler kafanın kopuşundan sonra aklın, düşünceleri ve duyguları aceleyle dile getirmesinden oluşuyor. Karakterler hem yaşamış hem de hayal mahsulleri. Bu son düşünceler ölüm üzerine hastalıklı ve korkunç düşünceler değil; hayata bir geri bakış fırlatma ve hayatın özünü yakalama gibi damıtılmış düşüncelerdir. "

Kesinlikle çok iyi düşünülmüş bir hikaye yazma fikri değil mi? Tamamen farklı iki bilgi ve bunlardan "esinlenilerek" oluşturulmuş hikayeler...

Ben de şu blog için 200-300 kelimeden oluşan hikayeler yazıyorum çoktandır. Bu sayıda kelimeden oluşan hikayeler olsun istiyorum ki yazdıklarım fazla uzun olmasın ve kolay okunsun. O yüzden yazdığım yazıların çoğunun harf ve kelime sayısına dikkat ediyorum. Yazıları telefonda yazdığım için bu bilgileri bilmem de kolay oluyor. Ayrıca bir fikri, bir düşünceyi sınırlı sayıda kelime ile (240) aktarmak da yazma yeteneğinin gelişmesi açısından oldukça faydalı. Bunu ben demiyorum, Stephen King diyor.

Bundan sonra da özellikle 240 sayısını aklımda tutarak yazmaya çalışacağım. Bakın ben de kitabın yazarından "esinlendim" bu yazıyı yazarken. Evet 240 kelimeden oluşmuş bu ilk yazımı yazmış bulunuyorum.
Bundan sonra böyle...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST