11 Ekim 2009 Pazar

Fotoğrafların anlattıkları

Dün imzalar atıldığında televizyon başındaydım. Törene öyle tesadüfen denk gelmiştim. Zaten ertelenme haberi geldiğinde de "bir numara var" demiştim kendi kendime. "İmzalar aslında atıldı, ertelenme haberi iç kamuoyuna yönelik" tezleri de Facebook'ta dönmeye başlamıştı bile.

Neyse, TV başındayken dikkat ettiğim şey bakanların yüz ifadeleriydi. Protokollerin ne içerdiğini henüz bilmiyorduk ama belki bu ifadeler bize bir ipucu verebilir diye düşündüm. (Yukarıda) Ermeni bakanın hayli sıkıntılı ve terli olduğu fotoğrafta görülüyor. Press yediği her halinden belli. Bizim bakan ise daha rahat görünüyor. Daha çok "isteyen taraf" gibi bir ifadesi var. Özellikle öyle bir poz vermiş de olabilir ama arkadaki Hillary Clinton'un ve Davutoğlu'nun Ermeni bakanın (Nalbantyan) yüzüne bakarak onu adeta neşelendirmeye çalışmaları, anlaşmaların içeriği hakkında biraz daha ipucu veriyor gibi...

Bu fotoğrafta da Ermeni bakanın zoraki bir gülümsemesi var sanki. Yanındaki kadın bakanın "hadi hadi gene iyisin" mıncıklaması ve biraz da Davutoğlu'nun teşvikiyle bir nebze olsun gülmeye çalışıyor...

Protokollerin içeriğini henüz bilmiyoruz. Kimin kimi ikna etmeye çalıştığı bence böylelikle fotoğraflardan ortaya çıkıyor. Yani Türkiye bu anlaşmayı Ermenistan'dan daha fazla istiyor havası alıyorum. Şimdilik fazla da yorum yapmak istemiyorum...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST