12 Eylül 2009 Cumartesi

Yağmacıyla benim oyum bir olamaz

"Benim oyumla çobanınki bir olmamalı" diyerek olayı simgeleştiren Aysun Kayacı vardı ya...Ne kadar da kızmıştım bu lafı duyduğumda. Nasıl olur da böyle bir söz edebilir diye içim içimi yemiş hatta bunun için bir seçim yöntemi önerisinde bile bulunmuştum. Olayı o kadar içselleştirmiştim yani.
"Çoban" lafı sembolikti ve bir zihniyeti temsil ediyordu.

Zoruma gitmişti işte.
Demokrasi vardı bir kere.
Küçümsenemezdi kimse.

Hey gidi Aysun Kayacı...
Ne kadar da haklıymış...

İstanbul'daki yağmayı görünce aklımdan gene O geçti.
Yağmacı çocuk herkesin gözünün önünde plazma televizyonu götürüyordu. Soranlara ise gülerek iki üç milyara "okutsa" iyi olacağını söylüyordu. Tam o sırada yanımda oturan ağbim "ama o senin değil ki şerefsiz" diye bağırıyordu.
Ne yalın ve ne kadar açık bir serzeniş değil mi?
Kendi malı olmadığı halde o televizyonu satıyor olması...
Başkasının malını satılığa çıkarması...
Başkasının felaketi üzerine mutluluk devşirmesi...
Ne hazin!

Bunlara her yerde rastlarsınız. Otobüste, kahvede, bulunduğunuz sokakta, oturduğunuz sitede, karşıki evde. Her yerde...
Her daim ülkeyi kurtarırlar.
Sürekli delikanlılıktan bahsederler.
Kimisi adam gibi bir koca bekler.
Moda ya, en "demokrat" kesilir, hükümeti seçerler...
Her yerde her zaman bunlar konuşurlar.
Internette en fazla bunlar yorum bırakırlar.
Çoktur sayıları anlayacağınız. Sesleri de çok çıkar bu yüzden.

Ben bunları yazarken haberdeki genç kız porselen takımını götürüyordu evine.
Sordular "ne yapacaksınız" diye. "Çeyizime" dedi.

Çok bunlardan. Her yerde...
Kaldır başını, etrafına bak. Göreceksin mutlak.
Ve Aysun Kayacı'ya hak vererek küçümseyeceksin muhakkak...

2 yorum:

Adsız,  13 Eylül 2009 21:34  

ilk duyduğumdada kızmamıştım aysun kayacıya ne yazıkki haklı. Şunu da düşünmek gerek ;ihtiyacı olanada olmayanada gerekli gereksiz bişeyler vererek onları çalışmadan elde etmeye teşvik edenleri kınamak gerek birazda.elbette bu hırsızı aklamak değil

SUgibiOL 19 Eylül 2009 00:27  

Kesinlikle haklı. Zaten dediğim gibi o sadece sembolik hale getirdi. Popülaritesini kullanarak aslında olayın tartışılmasını sağladı. İyi ki de öyle yaptı...

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST