20 Eylül 2009 Pazar

Google kapatılsın!

Last.fm ve myspace.com iki gündür kapalı. MySpace'le pek işim olmaz. Ama Last.fm'i kullanan ve hatta onunla ilgili yazan biri olarak fitil durumdayım. Bir süre önce Google'ın kapatılacağı haberi üzerine yazı yazmıştım. O girişimi ADD başlatmıştı. Ben de onları ağır dille eleştirmiş, Kemalizm'i kullandıklarını, onun arkasına sığındıklarını iddia etmiştim. Bazı arkadaşlarım da beni o yazımda "modaya uyduğumdan" eleştirmişti. Şimdi sıra diğer tarafta.

Birkaç ay önce malesef ki gene yazmıştım, iki yüzlülük üzerine.
Özgürlükleri savunuyor gibi gözükenler, saf aydınlar, liberal gazeteciler, hükümet yardakçıları bu "kapatılma" konusunda neden susuyorlar acaba? Hani her nerede olursa olsun özgürlükten, açılımlardan bahsediyordunuz? Ne oldu Allah aşkına? Başınıza saksı mı düştü yoksa? Niye döndürmüyorsunuz artık videolarınızı Facebook'ta? Bunlar sizi ilgilendirmiyor mu?

İşte tam da bundan yakınıyordum o yazımda. Sadece kendilerine demokrat, kendilerine özgürlükçü, kendilerine açılımcı olanları afişe ediyordum. Aslında amaçları sadece kendi isteklerini kabul ettirmek. Ve bunda da o "çok masum" insan haklarını, o "çok masum" demokrasiyi, o "çok masum" kültürel hakları filan kullanıyorlar.
Ben de diyorum ki; eğer tümüyle liberal olacaksanız, tüm sahalarda olacaksınız. Sadece türbana özgürlük derken, diğer alanlarda olup bitenlere gözlerinizi kapatmayacaksınız. Ve şöyle bir uç örnek veriyorum: Eğer eşcinsellerden nefret edip türbana sarılıyorsanız, işte o zaman bırakacaksınız cafcaflı özgürlük havalarını.

Neyse...
Twitter'da bu kapatma olaylarının tüm halk üzerinde etkisinin olması için Google'ın kapatılması girişimi bile öneriliyor. O zaman demiştim ya, Hükümet sıkıysa Google'ı kapatsın... şimdi diyorum ki keşke kapatsa da millet de "ne oluyor yahu?" diye sorsa artık...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST