29 Ağustos 2009 Cumartesi

Size abi diyebilir miyim?

İkinci sınıftaydım.
Her yıl olduğu gibi, o yıl da yurttaki odama yeni birini göndermişlerdi: Kazım.
Kazım Antepli. Tanıştık, muhabbet ettik. İyi bir çocuk.
Baktım bana 'siz' diye hitap ediyor. Ben de o zaman pek kibardım, aynı şekilde ona karşılık veriyorum. Ama bu böyle gitmez. Ondan bir sınıf üstteyim ve bir samimiyet sorunumuz var. Sonunda bana "size nasıl hitap edeyim" diye sordu nezaketle, "Abi dersem nasıl olur?"
"Kazımcım" dedim, "ne dersen de ama ben abi lafına öyle alışkın değilim. İyisi mi adımla çağır." Anlaştık. Sonradan bu diyaloğu pek çok yerde anlatıp eğlendik. Neden sonra ikimiz de öğrendik ki Kazım benden yaşça büyük! Hala bir araya geldiğimizde hatırlatır ve o zamanki tavrımı metheder, arkadaşlara.

Üçüncü sınıfta aynı olay bir kere daha başıma geldi.
Bu sefer Vahap yeni gelmiş. Birkaç da arkadaşı var. üç yaş büyüğüm Vahap'tan. Hemen öğrendim tabi, ne de olsa yurdun gediklisi olmuşum. Bana abi diyor, Vahap. Diğerleri demiyor. Bir gün Vahap'ın dikkatini çekmiş, sordu bana. "Sana abi demezsem kırılır mısın" diye. "Vahap" dedim, "eğer söylemek istemezsen şu andan itibaren başlayabilirsin. Darılmaca gücenmece olmaz. Ama bana abi demeye devam etmek istersen dördün sonuna kadar abi diyeceksin. Karar senin". Böyle dememin de nedenini açıkladım: "Abi dedikten bir süre sonra demeyi kesersen nerde yanlış yaptım diye içim içimi yer: Nerde hata ettim de bu çocuğun gözünden düştüm..." Vahap bana abi demeye devam etti. Çok güzel anılarımız oldu. Şimdi bile nerde görse aynı şekilde çağırır...

Velhasılı hiçbir zaman öyle abilik taslamadım kimseye. Zaten ailenin en küçüğü olduğumdan abi lafına alışık da değilim (ama her zaman 'Amca'yımdır, orası ayrı). İsteyen bana istediğini der. Yani bana abi diyen de demeyen de aynı değerde benim gözümde. Olayda da anlattığım gibi yeter ki tutarlı olsun. Bir süre sonra, abi demeyi kestikten sonra, kendimi kendime yedirmesin...

Nerden esti bu konu, bilmiyorum.
Yok ya, aslında biliyorum.
Bilmez olur muyum?
Amacım sadece, tamamiyle kendime ait bir alanda 'kişisel manifestomu' yayınlamaktı.
O da oldu gibi...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST