15 Ağustos 2009 Cumartesi

Nicel Meşruiyet

Geçen haftalarda Facebook'ta bu başlığı yazmıştım profilime. Tam da beklediğim gibi bir tek Atacan yorum bırakmıştı. Yani anlamıştı derdimi. Şöyle bir diyalog geçmişti aramızda:
(A- Atacan, S- SUgibiOL)

A- Nitel Meşrutiyet :)
S- Nitel monarşi bile yeğdir :)
A- Cumhura muhalefet kuvveihatadandır...
S- Cumhurun her isteği meşru sayılamaz...
A- Cumhur o zaman "devrimini" yapar. Cumhur kendine meydan okutmaz.
S- Yapar ama her devrim "hayırlı" olmaz. Hayırlı lafzının yerine isterseniz "Rasyonel"i de koyabilirsiniz.
...
S- Bunun devamını bloglar üstünden yürütelim, Face yeterli olmuyor...

Son sözümü yerine getiriyorum şimdi. Ancak öyle uzun uzadıya değil. Biraz araştırılırsa bu konuda din kitapları da çok şey söylemişler aslında. Yani çoğunluk meselesinde. Yaşar Nuri Öztürk, Kur'an'daki İslam kitabında bu meseleye şöyle değiniyor:

Soru: Kur'an, çokluğu değer kabul etmeyi, çoğunluğu gerçeğin ölçüsü saymayı nasıl değerlendiriyor?
Cevap: Ne çokluk zafer ve başarının ölçüsü, ne de çoğunluk gerçeğin ve doğrunun göstergesidir. Kur'an sayıları ne olursa olsun insanlara bakarak gerçeği değerlendirmez. Gerçeğe bakarak insanları değerlendirir.

Diyor ve adres olarak Tevbe 25. ayeti gösteriyor.

Çoğunluğun her yaptığı yanlıştır, demiyorum. Çoğunluğun tuttuğu her yol doğru olmayabilir, diyorum. Tutulan yolun, gidilen yönün, yapılan işin meşruiyetini, kişilerin sayısı belirleyemez, diyorum. O kadar.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST