9 Ağustos 2009 Pazar

Gelin Arabası

Şu sıralar gelin arabalarının plakalarına takmış durumdaydım. Malum bu günler düğün günleri ve hemen hemen her gün bir yerde düğün var. Ve yine malumunuz arabaların ön tarafında ‘Evleniyoruz’ yazar, arkasında ‘Mutluyuz’... Bu hiç değişmez. Bunun sırası da değişmez. Yani sıralamanın mantığı, “evleniyoruz ki mutluyuz!”dur. Neden sonuç bağlantısı bir nevi.

Peki şöyle olamaz mı sırası?
Önde "mutluyuz" arkada "evleniyoruz"...
Yani mutluyuz, neden, çünkü evleniyoruz...
Böylesi en azından daha mantıklı. Hiç olmazsa o bağlantıya daha çok uyuyor bu. Ancak bu kadar değişiklik bile çoktur buralarda, aslında her yerde. İlla ki herkes aynı sözleri aynı sırada yazacak.
Madem aynı sözleri yazacaksın ve herkes orada ne yazdığını bilecek, tahmin edecek, ne demeye yazılır ki onlar?
Yazıyorsan şöyle farklı bir şeyler yaz ki ön tarafı okuyanlar merak edip arkaya da baksınlar. Biraz da eğlenceli ol, güldür milleti. Yaratıcı ol, yaratıcı...

Ben günün birinde böyle farklılık yaratmış bir kişiyi görürsem, o kişinin düğününe, onları tanımasam bile gideceğim. Sırf böyle olabildikleri, o şartlanmayı kabul edemeyip yıktıkları için. Plakada ne yazarsa yazsın hiç önemli değil. Yeter ki biraz değişik olsunlar.

Benim, ileride bir gün, olur a, böyle bir şansım olursa, yani evlenen taraflardan biri olursam, kızı da ikna edip şöyle yazılar hayal ediyorum plakamda:
“Hadi hayırlısı”
“Deneyelim dedik”

Ya da;
“Allah’ın dediği olur”
“Star yarab”
“Mevlam görelim neyler, neylerse güzel eyler”

Şöyle de olabilir mesela:
“Alırım demiştim”
“Sen de dene”
“Çok istersen olur”

Şunun gibi bir cümleyi başkasında görsem, o kişiye hediye bile takabilirim:
“Bira bu kapağın altında”

Ama benim en sevdiğim şu:
“Turnayı gözünden vurdum”
Hadi hayırlısı... :)

3 yorum:

Ata 10 Ağustos 2009 10:57  

Gültekin senin arabaya şunu yazacam oğlum :)))

- Game Over
- Try Again

SUgibiOL 10 Ağustos 2009 17:36  

:)))
Kırıldım gülmekten...

Sezgin 11 Ağustos 2009 14:30  

bu güzeldı atacan abi :)))

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST