15 Nisan 2009 Çarşamba

Yes Şeriat, No Darbe(!)

Gençlerin burnuna kötü kokular geliyor!...
Ergenekon Operasyonu'nu, artık bu ülke darbelerle anılmamalıdır diyen herkes gibi, ben de destekliyordum. Görüyorum ki artık operasyon "amacını aşmış", "genişletilmiş" ve böylelikle saptırılmıştır.

Ergenekon'un özellikle ikinci iddianamesinde, adı darbe girişimlerine karışmış, ordunun müdahale etmesini isteyen ve bunu "Ordu Göreve" diyerek açıkça belli eden, kısaca darbe yanlıları gözaltına alınıyordu. 

Ancak son operasyonda farklı bir şey yaşandı.
Türkan Saylan gibi çok değerli bir bilim kadını da bu gözaltılardan nasibini aldı. Onu değerli kılan sadece bilim dünyasındaki başarıları değil, bu süreçte "Ne şeriat, ne darbe" diyebilme cesaretini göstermesiydi elbette. 

Peki şimdiye kadar Ergenekon Operasyonu'nun odağındakiler darbe-severler idiyse, Türkan Saylan darbe karşıtı olmasına rağmen niye bu kapsama alındı? 

Kuşkularım var...

Acaba diyorum, Türkan Saylan "Ne şeriat, ne darbe" ifadesinin birinci kısmından mı yargılanıyor? Şeriata muhalefetten mi tüm bunlar başına geliyor?
Bunu düşünmek bile istemiyorum. Ancak yüreğimizin ferahlaması için de uzun bir süre yargılama işinin bitmesini beklememiz gerekecek.

Ergenekon ile ilgili daha fazla yazmak istemiyorum. Şimdiye kadar da yazmadım. Spesifik bir olaydı aklıma takılan. Sadece bekleyip göreceğiz diyorum, o kadar.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST