14 Nisan 2009 Salı

Acaba Ali Tınay, Kotasını Sorgulayabiliyor mu?

Türk Telekom'da rahatsız olduğum iki olaydan bahsedeceğim. 

Birincisi son Cem Yılmaz reklamı.  
Ya ben anlamıyorum ne demek istediğini ya da reklamda sorun var. "Ben anlamıyorsam eğer, o zaman reklam beni ilgilendirmiyor mu acaba" dedim kendi kendime. Ya da madem reklamın hedef kitlesinde ben de varım, o halde benim anlayamadığım kampanyadan Türk Telekom nasıl faydalanacak benden? 
Reklam İngilizce bir kere. Buradan kampanyanın direkt Türk milletini ilgilendirmediği sonucunu çıkardım. Netten araştırdım, öyle değil. Tam tamına bizleri ilgilendiriyor ve doğrudan bize yönelik bir kampanya. O zaman reklam niye Türkçe değil de İngilizce? 

Alt yazının hızla geçmesi, okunmasında sorun çıkartıyor. Gençlerin bile okumada zorlandığı bir yazıyı "başkaları" nasıl okuyabilecek?
O zaman şu sonuç çıkabilir mi? 
Bu reklam, İngilizce film izlemeye alışmış, hatta ingilizce bilebilen genç bir kitleye hitap ediyor. Eğer öyleyse çok ufak bir kitle söz konusu. Ve kesinlikle reklam, kampanyayı tam olarak yansıtmıyor.

Bu arada Cem Yılmaz'ın, filmlerindeki Arif karakterinden sıyrılamadığını ve konuşmaları tamamen onun aksanıyla yaptığını gözlemliyorum (Ali Tınay'ın Arif Işık'tan hiçbir farkı yok). Bu da İngilizce'yi daha da anlaşılmaz hale getiriyor. 

Son tahlilde reklamın ne yapmaya çalıştığını ben anlamadım, anlayabilen beri gelsin. 

İkinci mesele ise ADSL kota sorgulama sitesinin çok yavaş çalışması, hatta bazen hiç çalışmaması. Şu dakika itibariyle ben kendi hesabıma giremiyorum. Benim tarafımdan kaynaklanan bir sorun olmadığına emin olduğuma göre, sorun Telekom'un (TTNet) kendisinde. 

Türk Telekom'un, Cem Yılmaz'a, abuk sabuk reklamlarından ötürü bir kamyon para ödeyeceğine, sistemini yenilemesi veyahut optimize etmesi gerekir. Yeniyse bile verimli kullanılamadığı çok açık.

[Not: Bloglarda şirket isimlerinin verilmesinin etik olup olmadığı konusunda endişeleriniz varsa önceden yazdığım şu yazıyı okuyabilirsiniz.]

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST