20 Şubat 2009 Cuma

Benden Nefret Ediyorlar...

[Giriş]
Çocukça nedenlerle bana küsenleri sevmem.
Öyle insanları da elimden geldiğince kendimden uzak tutmaya çalışırım.
Bunda bir nebze de başarılı olduğumu söyleyebilirim.
Öyle ki etrafımda bu şartları karşılamış dostlarım vardır.

Peki nerden girdim bu konuya? Ne oldu da ben bunları söylüyorum ve hatta yazma hissiyatı duyuyorum?

[Gelişme: Durum Tespiti]
İnsanlar hayatlarında bazen seçim yapmak durumunda kalırlar.
Mesela çevremizde, istemediği bölümde okuyanlar ve gene istemediği işlerde çalışanlar yoğunluktadır. Hiç birisi yaptıkları işi sevmezler ama o işi yapmak zorundadırlar.
Ya da hiç istemediği bir kişiyle evlenenler de vardır. Onlar da evlilikten haz almazlar ama yapacak bir şeyleri de yoktur.
Genel olarak şöyle denebilir ki, insanlar hayatta her istediklerini her zaman yerine getiremezler. Hayat öyle bir seçimde bırakır ki seni, içlerinden birini seçmek durumunda kalırsın.
İstemesen bile...
Ne kadar idealist olursan ol, ne kadar muhalif kalırsan kal.
Hep böyle...

Hani bilgisayarcıların çok ünlü bir sözü vardır ya, işte o pek işlemez hayatta.
Öyle bir an gelir ki "What you see is 'not' what you get" olursun.
Yani "her şey göründüğü gibi değildir".

İşte bu "an"larda gerçek dostlar birbirini kıyasıya eleştirirler. Aldığı kararlardan dolayı hatta birbirine küfür bile ederler. Ve birbirine girerler...
Dedim ya...
Fındık kabuğunu doldurmayacak nedenlerden ötürü darılan dostlarım olacağına,
böyle "bir" dostum olsun daha iyi. Küfretse bile...

[Sonuç]
Ne hoş ki fikirlerimden dolayı beni eleştiren, yerden yere vuran,
çokça hırpalayan dostlarım var. Randy Pausch Son Konuşmada şöyle diyor:
"Birileri sizi eleştiriyorsa bilin ki sizi önemsiyor ve çok seviyordur. Çünkü insan, sevdiğinin hata yapmasını istemez".
Ne mutlu bana ki böyle dostlarım var...

[Açmaz]
Peki...
Sevginin içinde eleştiri varsa,
Nefretin içinde ne var?
Evet...
Ben bugün bunu gördüm.

1 yorum:

Ata 20 Şubat 2009 09:50  

Aşağıdaki cümleye düzeltme istiyoruz:

Ne mutlu bana ki böyle "dotlarım" var...

:)

İkimiz de bu aralar eski dotlardan (pardon dostlardan, ama bilmiyorum belki bilerek öyle yazdın) muzdaribiz anlaşılan da sende neler noldu?
:))

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST