7 Eylül 2008 Pazar

Bu Yazıyı 15 Kişiye Gönder!

"Facebook son zamanlarda aşırı derecede kalabalıklaştı. Birçok kullanıcı Facebook'un yavaşlamasından şikayetçi. Kayıtların gösterdiğine göre bunun sebebi çok fazla aktif olmayan kullanıcı olması. Öte yandan çok fazla yeni Facebook kullanıcısı var. Biz bu mesajı, kullanıcıların aktif olup olmadığını bulmak için çevrenize gönderiyoruz. Eğer aktif kullanıcı iseniz lütfen 15 kişiye bu mesajı kopyala+yapıştır yapın (yani gönderin diyor).

Bu mesajı 2 hafta içinde göndermeyenler, yeterli boş alan açılabilmesi için tereddütsüz silinecektir. Eğer Facebook hâlâ çok kalabalık olursa kibarca bir parça bağış isteyeceğiz (ödemeli yapacaklar kelekler). Fakat bu mesajı tüm arkadaşlarınıza gönderdiğinizde bize kimlerin aktif kullanıcı olduğunu gösterecek ve üyeliğiniz silinmeyecektir.

Facebook kurucusu

Mark Zuckerberg"

Bu gibi mesajlar sıkça gönderilir oldu mesaj kutuma. Dikkatle okuyunca, metindeki imla ve anlam hatalarından, böyle bir mailin tümüyle asparagas olduğu hemen açığa çıkıyor. Zaten sadece bu hatalarla da değil, her türlü yayılımcı e-postaları default olarak siliyorum ve gönderen kişiye de hafif sitemli gülüyorum, nasıl oldu da buna inandı diye.

Millet e-posta avcılığını, önceleri daha insani konularda yazılmış maillerle yapıyordu. Örneğin, "15 kişiye gönderirseniz, minik kıza 5 cent verilecek" türü mailler geliyordu, hoş şimdi de geliyor, değişen durum yok. Bir ara, mesajın 15 kişiye (Neden hep 15'tir bu, onu da anlamış değilim) gönderilmemesi durumunda MSN logosunun renk değiştireceği ve kullanılamaz hale geleceği, minvalli yazılar gönderilmişti, MS yöneticilerinin ağzından. Şimdi de üstteki Facebook yalanı dolaşıyor, posta kutularını.

Bir de bunların SMS'le gönderilenleri var. Ancak SMS paralı olduğu için, bazıları buna inansalar dahi kolay kolay göndermeye yanaşmıyorlar. Gönderebilmeleri için çok sağlam nedenlerinin olması lazım. Örneğin en son, "bu mesajı 15 kişiye gönderin ve 250 dakka bedava konuşun" diye bir SMS aldığımı hatırlıyorum. Hatta birinin gözü öyle dönmüş olacak ki, aramız hiç de iyi olmamasına rağmen, bana da gönderebiliyor :( (çoklu gönderdiği için araya karışmış olmalıyım!). Hesaplıyor hemen, 15 mesaj 2 kontörden, eder 30 kontör. Nerden baksan kardayım. Hemen yolla.

İşin garibi, bunlara inanıp da "15 kişi"ye gönderenler arasında, bu işten anlayanlar da var. Facebook ya da MSN'den dışlanmak istemiyorlar demekki. Onlardan mahrum kalmaktansa, en iyisi mesajda denileni yapmak.

Aslında bu maillerin içindeki e-posta adreslerini toplasam, belki ben de bunları bir iş için kullanabilirdim. Ama yazık ki gelen mailleri anında siliyorum. Peki ben, bu konuyu buraya yazarak ne yapmaya çalışıyorum? Hiç, tarihe not düşmektir niyetim, o kadar. Nasıl olsa, sadece kendimin uğradığı bir blogta yazdım diye, kimse vazgeçmeyecek göndermekten ama beni de bunları silme zevkinden mahrum edemeyecekler. Sitemle karışık gülücükler yolluyorum kendilerine.

3 yorum:

Fırtına,  22 Eylül 2008 16:11  

Yazınız en içten dileklerimiz gibi olmuş...
Bizim milletin,
kısa yoldan zengin olma ve ranttan gıdalanma sevdası yüzünden elimizden çıkan önemli kişisel bilgilere mi yanalım yoksa daralan kaynak genişliğine mi?
Sabah posta kutumda onlarca "FW:" başlıklı mail...
Gönderen salakça bir nedenle yollamış ve CC bölmesinde ise onlarca tanımadığım insanın maili, giden kişilerde de benim mailim...

Bu gibi bilgilerden faydalanıp yapılabilecek oyunları, başa açılan işleri milletimize orta eğitim çağında belki daha evvelden anlatmamız gerek artık...

Arkadaşlarıma böyle mailler atmayın dediğimde ise
-tamam bi daha sana mail atmayız diyenleri de yok mu...

Gerizekalılar, atmayın işte atmayın...

SUgibiOL 23 Eylül 2008 02:44  

Bu mesajı atanlar arasında inanın, bu konuda eğitimli arkadaşlar bile var. Uyardıklarım ise, aynen size verilen cevabı verirler ve diyecek bir lafınız bile kalmaz. Hoş, konuya bu açıdan bakan birine ne diyeceksiniz ki?

Fırtına,  23 Eylül 2008 11:35  

Gerizekalılar, atmayın işte atmayın...
diyeceksiniz :)

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST