18 Nisan 2008 Cuma

e-ticaret

Sevgili arkadaşım Atacan e-ticaret üzerine şu soruyu sormuş:

"Selamlar Kaptan!
nasılsın ne edersin, işler keyifler nasıldır?
Kaptan sosyal ağ ve internet tecrübelerine dayanarak sana bir soru sorayım..
Bir şahıs parasının bir miktarıyla on-line, teknolojik aletler satış merkezi
açmak istiyor.Herşey web üzerinden olacak.Şahıs ısmarlayacak,
parayı geçip, istediği şeyin gelmesini kısa bir süre bekleyecek.
Piyasada bu konuda kimler vardır?Bu konuda en büyük hangi eksiklikler vardır,
hangi açıklar kapatılabilir? Maliyeti sence ne tutar? Neler edersin?
Cevabını beklerim, görüşmek üzere hayrolsun :))
Selamlar, "

Atacan'a cevabım ise şöyle:

"Selamlar garp kumandanı Ata;
Allah'a şükür iyilik sağlık var, her şey yolunda.
Bugün babanız Atalay Bey'i gördüm, yüzündeki gülücükler
ve onu iyi görmek beni mutlu etti.
Şimdi Pir'im bu konuda araştırmalarıma göre, yeni baştan bir
yazılım yapmak hem çok uğraştırıcı oluyor, hem de çok profesyonel
bir yazılımcıyla çalışmak gerekiyor. Çünkü e-ticaret yazılımları komple bir sistemdir: Nakliyeci (kargo), banka, tedarikçiler..
Bunların hepsiyle anlaşabilmekve onların yazılımlarıyla entegre olmak (web servisleri) gerekiyor. Bunların dışında güvenli bir alış-veriş
yapılabilmesi için sistemin açıksız (minimum açıklı) olması gerekiyor.
Dolayısıyla e-ticaret konusunda uzmanlaşmış kişilerle çalışmak bir elzemdir.
Bu da uzun bir süreç.
Ben bu işe girmeye kararlı isem, e-maximum.com gibi sitelerden
hazır e-ticaret paketi satın alırdım. Bana kalan tek iş, gidip üçüncü
kişilerle anlaşmak. Örneğin bankalarla kredi kartı oranları,
sanal pos gibi konuları görüşüp çözümlemem gerekiyor.
Gelelim şimdi maliyet kısmına. e-maximum.com'dan paketi almak,
taş çatlasa 300-500$ fiyat aralığındadır.Bu şirketten e-ticaret konusunda
yardım da alınabilir. Diğer işlerde herhangi bir maliyet olacağını düşünmüyorum
(iyi bir işletmecinin sermayesi 'dilidir' unutma). Ancak sitenin iş yapabilmesi
için reklama ve iyi bir iş modeline gereksinim vardır. Bunlar da
senin iyi bildiğin, uzmanlık konularındır, sayın Paşam.
Girişimci arkadaşa (umarım sensindir :)) şimdiden başarılar dilerim.
Selamlar, hürmetler...
Şark'tan Gültekin"

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails

  © SUgibiOL Blog 2007-2016

ÜST